İnkilap Tarihi Ve Atatürkçülük Çk 48,49,50,51,52,53,54 Sayfaların Cevapları

Posted on
  • 24 Aralık 2012 Pazartesi
  • by
  • çalışma kitabı cevapları
  • in
  • Etiketler: , , , , , , , , , , , , ,

  • İnkilap Tarihi Ve Atatürkçülük Çk 48,49,50,51,52,53,54 Sayfaların Cevapları

    Sayfa 48 Tekâlif-i Milliye Emirleri

       Mustafa Kemal Paşa’nın yayımladığı aşağıdaki Tekâlif-i Milliye Emirleri’ni okuyarak soruları cevaplayınız.

    1. “1 sayılı” emrimle her ilçede bir Tekâlif-i Milliye Komisyonu kurdurdum. Bu komisyonlarca toplanan malzemenin, orduyla çeşitli bölümlerine dağıtım şeklini düzenledim.

       Tekâlif-i Milliye Komisyonu kurulmasına neden gerek duyulmuş olabilir?

    Halkı örgütlemek ve direnmek için kurulmuş olabilir.

    2. “2 sayılı” emrime göre, yurtta her ev birer kat çamaşır, birer çift çorap ve çarık hazırlayıp Tekâlif-i Milliye Komisyonu’na teslim edecekti.

       Mustafa Kemal Paşa, düzenli bir orduya sahip olmamıza rdağmen niçin her aileden yukarıda saydığı malzemeleri istemektedir?

    Ordu savaştan yeni çıkmıştı. Ve durumu çok kötüydü. Bu yüzden istemektedir.

    3. “8 sayılı” emirle, benzin, vakum, gres, makine, don, saat ve taban yağları, vazelin, otomobil ve kamyon lastiği, solisyon, buji, soğuk tutkal, Fransız tutkalı, telefon makinesi, kablo, pil, çıplak  tel, yalıtkan maddeler ve bunlar türünden malzeme ve sülfürikasit stoklarının yüzde kırkına el koydum.

    Ordunun taşıtlara ihtiyacı vardı. Bu yüzden el konulmuştur.

    4. “3 sayılı” emrimle, tüccarın ve halkın elinde bulunan çamaşırlık bez, amerikan, patiska, pamuk, yıkanmış ve yıkanmamış yün ve tiftik, erkek elbisesi olarak dikilebilecek her türlü kışlık ve yazlık kumaş, kalın bez, kösele, vaketa, taban astarlığı, sarı ve siyah meşin, sahtiyan, dikilmiş ve dikilmemiş çarık, potin, demir kundura çivisi, tel çivi, kundura ve saraç ipliği, nallık demir ve yapılmış nal, mıh, yem torbası, yular, belleme, kolan, kaşağı, gebre, semer ve urgan, stoklarından yüzde kırkına, bedeli sonradan ödenmek üzere el koydum.

       Yukarıda bahsedilen malzemelerden anlamlarını bilmediklerinizi aşağıya yazınız. Bu malzemelerin hangi amaçlarla kullanıldıklarını araştırınız.

    Bilmediğim kelimeler;  amerikan, patiska, vaketa, sahtiyan, belleme, kolan, gebre.

    Amerikan: Pamuktan düz dokuma, amerikan bezi, kaput bezi.

    Pastika:

    Vaketa: İnek derisinden bir tür ince meşin.

    Sahtiyan: Tabaklanarak boyanmış ve cilalanmış genellikle keçi derisi.

    Belleme: At vb. hayvanların sırtına, eyerin altına konulan keçe, meşin veya kalın kumaş parçası, yapık, yuna.

    Kolan: At, eşek vb. hayvanların semerini veya eyerini bağlamak için göğsünden aşırılarak sıkılan yassı kemer.

    Gebre: Atı tımar etmekte kullanılan kıldan kese.

    5. “5 sayılı” emrimle, ordu ihtiyacı için alınan taşıt araçları dışında, halkın elinde kalan taşıt araçlarıyla, yüz kilometrelik bir uzalşoğa kadar, ayda bir defa olmak üzere, parasız askerî ulaşım yapılmasını mecbur tuttum.

    Bu taşıt araçları ile nerelere, hangi malzemeler taşınmış olabilir?

    Cepheye cephane, yiyecek, giyecek, sağlık malzemeleri vs. gibi malzemeler taşınmış olabilir.

    6. “4 sayılı” emrimle, eldeki buğday, saman, un, arpa, fasulye, bulgur, nohut, mercimek, kasaplık hayvan, şeker, gaz, pirinç, sabun, yağ, tuz, zeytinyağı, çay, mum stoklarından yine yüzde kırkına, bedeli sonradan ödenmek üzere el koydum.

    Bu malzemeler ile neler yapılabilir? Bu malzemeler ordumuzun en çok hangi yönden işine yaramıştır?

    Cephelerde yemek yapılabilir. Bu malzemerle askerler yemek yiyecek ve daha dinç olacaktır.

    7. “7 sayılı” emrimle halkın elinde bulunan savaşta işe yarar bütün silah ve cephanenin üç gün içinde teslimini istedim.

    Sizce halkın elinde niçin silah ve cephane bulunuyor?

    Düşmana karşı onlarında direniş gösterdikleri için.

    8. “6 sayılı” emrimle, ordunun giyimine ve beslenmesine yarayan bütün sahipsiz mallara el koydum.

    “Sahipsiz mallar” kimlerden kalmış olabilir?

    Ölen halktan veya düşmandan.

    9. “9 sayılı” emirle demirci, marangoz, dökümcü, tesviyeci, saraç, arabacı esnafları ve imalathaneleriyle, bu esnaf ve imalâthanelerin iş çıkarabilme güçleri ve kasatura, kılıç, mızrak ve eyer yapabilecek ustaların adlarıyla birlikte sayılarını ve durumlarını tespit ettirdim.

    Ustaların adlarının tespit ettirilmesinin sebebi nedir? Bu ustalardan orumuz nasıl yararlanmış olabilir?

    Ordunun ihtiyacı olduğunda el altında bulunması için. Bu ustalarla ordumuza gerekli ihtiyaçlar yapılmıştır.

    10. “10 sayılı” emirle, halkın elinde bulunan dört tekerlekli yaylı araba, dört tekerlekli at ve öküz arabalarıyla, kağnı arabalarının bütün takım ve hayvanlarıyla birlikte binek ve topçeker hayvanlarının, katır ve yük hayvanlarının, deve ve eşek sayısının yüzde yirmisine el koydurdum.

    “5 sayılı” emirde halkın elindeki taşıtlara el konulmuştu. Bu emirde de yük hayvanlarına el konulmasına nasıl açıklarsınız?

    Cephelere ordunun gerekli mühimmatlarını taşıması için el konulmuştur.

    11. Dönemin şartlarını düüşündüğünüzde ordumuza destek olmak amacıyla dayanışmayı artırıcı ne tür tedbirler alırdınız?

    Cemiyetlerle insanları toplar onları konunun önemini aşılar ve onları örgütlerdim.

    Sayfa 50 Kastamonlu Şerife Bacı

                                                            (Ankara, Atatürk ve Kurtuluş Savaşı Müzesi)



       Sırtında çocugu sarılı olan kadın Şerife Bacı’dır. Ders kitabınızın 74. sayfasındaki anektodu okuyarak Şerife Bacı ile ilgili küçük bir araştırma yapınız. Resmi inceleyerek aşağıdaki soruları cevaplayınız.

    1. Resmin sağ üst köşesindeki tepelerde görülen dumanın sebebi ne olabilir?

    Savaşta silahlardan, bombalardan çıkan dumanlar olabilir.

    2. Resmin sağ tarafındaki kadının sırtında taşıdığı nesneler olabilir? Onları nereye doğru götürüyor?

    3. Resimdeki insanlar kendi tarlalarında ya da evlerinde çalışmak dururken neden bu işi yapıyorlar?

    Vatanı kurtarmak için.

    4. Sizce bu insanlar gönüllü olarak mı çalışıyorlar, yoksa birileri onları zorluyor mu?

    Gönüllü bir şekilde çalışıyorlar.

    5. Resimde neden genç erkek yok? Resimde görülen çocuğun babası o sıralarda nerede olabilir?

    Savaşta olabilir. Veya savaşta şehit düşmüşte olabilir.

    6. Resimdeki çocuk, size o günü anlatan bir mektup yazsa ilk cümlesi ne olurdu?

    Biz neden bu duruma düştük?

    7. Siz resimdeki çocuğa bir mektup yazsanız son cümleniz ne olurdu?

    Korkmayın! Yeni nesil emin ellerde...

    Sayfa 51 Sakarya Marşı

       Sakarya Marşı’nı okuyarak marşla ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

    1. Şair, sancak tabiriyle neyi kasdetmektedir ve ona neden hürmet göstermektedir?

    Sancak demek bayrak demektir. Bağımsızlığı gösterdiği için hürmet göstermektedir.

    2. Marşta sancağın nerede kurtulduğu ifade edilmektedir? Neden?

    Sakarya’da çünkü savaş zaferle sonuçlandırılmıştır.

    3. Bağımsızlık savaşımızın sembolü olarak kim görülmektedir?

    Mustafa Kemal ATATÜRK.

    4. Şair, ordumuzun neden durmadan ilerlemesini istemektedir? Bu istek olay size hangi olayı hatırlatmaktadır?

    Toprak kaybetmememiz için ilerlemesini istemekedir. Bu olay Millî Mücadele’yi hatırlatmaktadır.

    5. Siz de, Sakarya Marşı’na, duygu ve düşüncelerinizi yansıtan bir kıta ekleyiniz.

    Bu bayrak kolay kazanılmadı,

    Kan döküldü kan,

    Bağımsızlık aşkı var millete

    Demokrasiye aşk.

    Sayfa 52 Cepheye Mektup

       Aşağıda, bir askerin cepheden, anne ve babasına yazdığı mektubu görüyorsunuz. Mektubu okuyup resmi inceleyerek resmin altındaki soruları cevaplayınız.

       Sevgili Annem ve Babam,

       Komutanlar ve asker arkadaşlarla beraber Sakarya Nehri’nin doğusundayız. Atların yem, bizim ise giyecek ve yiyecek ihtiyacomız var. Cephanemiz az. Hava sıcak, uzun zamandır yıkanamıyoruz. Duyduğumuza göre Yunan ordusu asker sayısını arttırmış, yeni silah ve araçlarla donanmış. Umutsuz değiliz. Sizleri görmek, evimde uyumak istiyorum ama Türk halkı bize güveniyor. Komutanım Teğmen Hasan Bey ön saflarda kılıçla savaşacağımı söylüyor. Babacığım benimle gurur duyacaksınız, bu savaşı da kazanacağız.

       Hürmetle ellerinizden öper, tanıdıklara selam ederim.

                                                                            Oğlunuz Mehmer 10 Temmuz 1921



                                                            (Ankara, Atatürk ve Kurtuluş Savaşı Müzesi)

    1. Dürbünle savaş alanını izleyen komutan kim? Yanındakiler kim olabilir?

    Mustafa Kemal Paşa, Ali Fuat Cebelisoy, Teğmen Hasan Bey.

    2. Savaş meydanında tüfeklerle savaşılırken neden kılıçlar çekilmiştir?

    Türk ordusunun silahı olmadığı için kılıçlarla savaşmıştır.

    3. Bir ailesinden biri olsaydınız mektubuna nasıl bir cevap verirdiniz? Aşağıya yazınız.

    Vatan sağ, ruhun şad, mekanın cennet olsun!

    Sayfa 53 Atatürk’ten Sözler

       Atatürk’ün aşağıda verilen sözlerini okuyarak sözlerin altındaki soruları cevaplayınız.

       “Kars gibi bir kalenin zaptı, her milletin nadir olan olağanüstü bir askerî başarıdır. Fakat bugün asıl önemi,iç ve dış her taraftan karşılaştığı insafsız, ortadan kaldırıcı saldırılar karşısında yaşama hakkını kanıtlama görevine düşen soylu ve mazlum milletimizin bu kesin başarı sonucu ile büyük bir teselli hissi ve güven duymasıdır. Sizi, komutan ve asker

    (Atatürk’ün Tamim, Telgraf ve Beyannameleri, IV, s. 359.)

    Mustafa Kemal Paşa yukarıdaki tegrafı kime, hangi olay üzerine çekmiştir?

    Kazım Karabekir’e zafer üzerine çekmiştir.

       “Gerçekten milletimiz, düşmanın hazırlıklarına karşılık verme için hiçbir özveriden çekinmedi. Ordumuzu kuvvetlendirmek için para, insan, silah, hayvan, araba kısacası her ne gerekse son derece istekle verdi. Avrupa’nın en eksiksiz araçlarıyla gibi inanılmaz mucizeyi Anadolu halkının özverisine borçluyuz.”               (Atatürk’ün Tamim, Telgraf ve Beyannameleri, IV, s. 441.)



    Yukarıdaki sözleriyle Atatürk hangi olayı anlatmaktadır?

    Milletinin Türkiye ordusunu hiçbir destekden çekinmediği ve bu başarıyı millete borçlu olduğu anlatmaktadır.

        “Bana bu görevi vermiş olan Meclis’in ve o Meclis’te beliren milletin kesin iradesi hareket şeklimin odağı oluşturacaktır. Hiçbir sebep ve şekilde değiştirilmesine imkân olmayan bu kesin irade, ne olursa olsun düşman ordusunu yok etmek ve bütün Yunanistan’ın silahlı kuvvetlerinden olufşan bu orduyu ana yurdumuzun kutsal ocağında boğarak kurtuluşa ve bağımsızlığa kavuşmaktır.

    (Atatürk’ün Tamim, Telgraf ve Beyannameleri IV, s. 393)

    Atatürk’e TBMM hangi görevi ne zaman vermişti?

    1920 yılında.

       “Sakarya boyundan verdiğimiz savaş, çok önceki savaşlarımızda olduu gibi ana vatanın yalnız bir köşesini, ufak veya büyük bir parçasını tehlikeye düşürmüyordu. Orada biz bütün memleket, bütün varlığımız ve bağımsızlığımız uğruna denecek kadar önemli büyük bir savaşa giriştik. Yirmi bir gün yirmi bir gece milletin bağımsızlık fikriyle bir milletin istilâ ve yağma fikri birbiriyle boğuştu. Sizin başını eğmeye razı olmayan bağımsızlık fikrinzi, ilerleyen düşmanı bozularak geri çekilmek zorunda bıraktı.

    (Atatürk’ün Tamim, Telgraf ve Beyannameleri IV, s. 4133-414.)

    Atatürk’ün bağımsızlık fikrini gerçekleştirmek için Sakarya Savaşı’nda vermiş olduğu emir ne idi?

    “Ya istiklal ya ölüm !”

       “Kahraman Türk ordularının kazandıkları büyük zaferlerde bana düşmüş olan görevleri yapabilmişsem çok bahtiyarım. Yalnız bu noktada bir gerçeği açıklamak için söyleyeyim ki, benim ordularımızı yönelttiğim hedefler, esasen ordularımın her erinin, bütün subaylarının ve komutanlarının görüşlerinin, vicdanlarının, kararlarının, ülkülerin yönelmiş olduğu hedefler idi.”

    (Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, II, s. 228.)

    Mustafa Kemal Paşa ve askerlerinin aynı hedef birliğinde olmaları size neyi düşündürüyor?

    Herkes aynı bir fikirde örgütlenip daha kolay savaşmışlardır.

    Kaynak Gösterilerek alıntı yapılabilir

    Kaynak : aygunhoca.com

    İnkilap, Tarihi, Ve, Atatürkçülük, Çk, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, Sayfaların, Cevapları
    8. Sınıf İnkilap Tarihi Çalışma Kitabı Cevapları MEB Yayınları
    İnkilap Tarihi ve Atatürkçülük 8. Sınıf MEB Yayınları çalışma kitabı ve cevapları ,  MEB yayınları 8. Sınıf İnkilap Tarihi ve Atatürkçülük çalışma kitabı ve cevapları 2012 2013 çözümlerine göz atabilirsiniz. 8. Sınıf MEB yayınları İnkilap Tarihi çalışma kitabı sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ve diğer çalışma kitabı sayfalarına buradan göz atabilirsiniz. İşte sayfa sayfa 6. Sınıf MEB yayını İnkilap Tarihi Ders Kitabı Çalışma Kitabı cevapları :
    8. Sınıf İnkilap Tarihi Çalışma Kitabı ve Cevapları MEB yayıncılık
    MEB Yayınları 8. Sınıf İnkilap Tarihi Çalışma Kitabı ve Cevapları 2012 2013 :

    0 yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2010 aygunhoca
    Sponsored by : Fastoyun