8. sınıf inkilap tarihi çalısma kitabı cevapları sayfa16
8. sınıf inkilap tarihi çalısma kitabı cevapları
sayfa16
1 soru: Şemsi Efendi Okulu-Selanik1886
2 soru: Askeri Rüştiye-Selanik-1893
3 soru: Harp Akademisi-İstanbul-1902
4 soru: İstanbul Minber -1918
sayfa 17
mustafa kemalin askeri görevleri
Çanakkale Cephesi albay rütbesine yükseldi ve çeşitli madalyalar verildi
Kurtuluş Savaşı kurtuluş savaşını başlatıp türk millletini zafere ulaştırmıştır
31 Mart Olayı haraket ordusu istanbuldaki ayaklanmayı bastırarak düzeni sağladı
Trablusgarp mustafa k 1912 de italyanlara karşı büyük mücadele vermesi
Sakarya Meydan Savaşı başkumandanlık meydan muharebesini kazanmıştır
Gelibolu Kara Savşları arıburnu,conbayırı ve anafartalarda büyük başarılan kaznmıştır
1soru: trablusgarp savaşı,kafkasya savaşı,31 mart olayı,çanakkale savaşı ve kurtuluş savaşı
2 soru:çok istekli,zeki ilerigörüşlü olması büyük başarılar sağlamıştır
sayfa 19
1soru mustafa kemal idadide bazı fransız düşünrlerinin eserleriyle tanıştıbu düşünrlerin fikirleri üzerine arkadaşlarıyla tartışmalar yapmıştır
2soru:türk kültür ve tarihi ile ilgili okuduğu eserler sayesinde mustafa kemalin fikir hayatı şekillendi özellikle tarih bilinci bu dönemde oluşmaya başladı
3soruyu yapamadım
B'de sf 24ten yararlanabilirsin
sayfa 20
1soru:a)vatanseverliği:vatanı nı sevmesi onun savaşlarda başarılı olduğunu gösterir
b)cesareti:düşüncelerini cesaretle söylemesi onun açıksözlü olduğunu gösteriyor ve güzel konuşmalarıyla kısa zamanda tesiri altına altına alıyordu insanları
2 ve 3 soru kişisel ödev kendin yapabilirsin
sayfa 26
ingiltere=itilaf ham madde ve osmanlıyı paylaşma
fransa =itilaf ortadoğudaki topraklara göz dikiyorlar gayrimüslimlere göz dikiyorlar
almanya=ittifak ingiltere ve fıransanın alamadığı toprakları almak
avusturya-macaristan=ittifak ege denizlerine ulaşmak ve ruslara karşı rekabet içinde olmalarıdır
italya=itilaf daha önceden trablusgarpı almıştı ama amacı daha fazla toprak ele geçirmekti
3)yeni sömürgeler elde etmek ve dünyayı yeniden paylaşmak
sayfa 27
1Mustafa Kemal Paşa 20 ocak 1915te Tekirdağ'a tayin edildi MKemal böylece büyük savaşın başında maydos mıntıkasdı kumandanı olarak hizmete başladı
2MKemal Paşa'nın görüşleri kitaptaki görüşlerle anlam olarak çelişkilidir
3zaten verdim
4Vatan ve Millet sevgisi,ileri görüşlülüğü ve önder oluşu
sayfa 28
merhaba abicim nasılsın Beni sorasan ben çok iyim çanakkale cephesindeyim
Ben buraya askeri arabalarla geldimCephenin durumu çok iyi binlerce Türk askeri varKomutanlarımızda Çok iyi savaşın gidişatı iyi birden çok gemileri öldürdük Ben burda canımı türk askerine vermişim çokda iyim Kendine çok iyi bak ellerinden öpüyorum
sayfa 29
1.soru
a:Boğazlardan geçip çarlık rusya'sına yardım etmek
b:İstanbul ve Anadolu arasındaki bağlantı kesilmiştirOsmanlı devletinin siyasi varlığını tehdit eder
2.soru (5maddesi) sınırların korunması ve iç güvenligin saglanması dışında , osmanlı ordusu derhal terhis edilecektir
3.soru (7maddesi) itilaf devletleri güvenliklerini tedhit edecek bir durmun ortaya çıkması halinde herhangi bir staretejik yeri işgal etme hakkına sahip olacakdır
4(8):
a)osmanlı demir yollarında itilaf devletleri istifade edecekler ve osmanlı ticaret gemileri itilaf devletlerinin hizmetinde bulundurulacaktır
5.soru (12maddesi) hükümet haberleşmesi dışında ,telsiz,telgraf ve kabloların denetimi , itilaf devletlerine geçecektir
O zamanlardaki tek iletişim aracı telsiz,telgraf itilaf devletleri bunlara el koyarak halkın iletişimine el koyuyor aslındaMesela İzmir işgal edildiğinde dışarıdan yardım çağıramayacaklar çünkü telsiz,telgraf denetim altında yada bunu dünyaya duyuramayacaklarHiçbir bölgenin birbirinden haberi olmayacak
İtilaf devletleri anlaşmaya direkt işgal maddesi koymayıp anlaşmanın imzalanmasını sağlamıştırBu madde oldukça ucu açık bir maddedirÇünkü hangi durumların kendi güvenliklerini tehdit edeceklerini belirtmemişlerİstedikleri zaman bir neden gösterip Osmanlı'ya saldırabilirlerOsmanlı işgale açık hale gelmiştir
itilaf devletleri saldırı yaptıklarında kendilerine direnecek Osmanlı ordusu olmamasını amaçlamışlardırOsmanlı saldırılara karşı askersiz(savunmasız) kalmıştır
30 sayfa
1 sorusunun cevabı =osmanlı devletini bölerek kendi devletini kurmak
2 sorusunun cevabı= tüm devletleri bir araya getirmek
sayfa 31
a)vatanın düşman elinde olduğu
b)beklentisi olmuş cemiyetlerin kurulduğu
c)'' '' '' ''
biraz yardım edebildiysem ne mutlu bana
2 sorunun cevabı
a)düşmanın osmanlıyı kapışması
b)çaresizlik
c)cemiyetlerin kurulduğu
3sorunun cevabı
a)düşman basmış durumda
b)çaresizlik ve umut bekliyorlar
c)direniyorlar ve karşı koyuyorlar
4sorunun cevabı
a)bekliyorlar
b)çaresizler
c)direniyorlar
bu arada hani 1,2,3,4 ve şıklı olanlar şiirin her bölümde ana fikir nedir hangi olaydan bahsediliyor
anlatılan olaylardA TÜRK HALKININ durumu nasıl
olaylar karşısında türk halkı nasıl bir tutum sergiliyor
bu sorular yani şaşırma
şiirrin ana teması=osmanlının işgali
türk halkının işgale karşı duygu ve düşünceleri=çaresizlikle umut bekliyorlar
türk halkının işgale karşı faaliyetleri=milli cemiyetler kurmuşlar
SAYFA 32
1= vatan işgal altında
2=işgalin simgesi
3=devletin simgesi
4=askerin silahsız ve üzgün olması
5=düşmanların yurdun dört bir yanını sarması
33 sayfa
1soru : Batı Anadoluda devam eden direnişin son durumunu gözden geçirmek ve teşkilatlandırmayı tamamlayabilmek amacıyla Alaşehir Kongresi toplanmıştır
Balık Esiri bilmıyorum
sayfa 34
samsun:9.ordu Müfettişi olarak görevlendirilmiştir.rum çetelerinin bölgede faaliyetlerini kontrol altına almak için görevlendirilmiştir.
Amasya: Amasya genelgesi yayınlanmıştır. milli mücadelenin gerekçesi amacı ve yöntemi bu genelge ile kararlaştırılmıştır.
Erzurum: Dogu vilayetlerinde Ermeni çetelerin (hınçak taşnak) yaptığı zararlı faaliyetleri engellemek amacıyla hazırlanan kongreye katılmıştır.Erzurum kongresi aldığı kararlar bakımından ulusal bir kongre hüviveti kazanmıştır.
Sivas: Sivas kongresi toplanmıştır.erzurum kongresinde alınan kararlar aynen geçmiştir, cemiyetler tek çatı altında birleştirilmiştir,heyeti temsiliye yürütme organı görevi üstlenmiştir.
sayfa 35
1. soru cevabı: yatacak yer, ekonomik sıkıntı, yeteri kadar yiyecek içecegin olmaması
2.soru cevabı: halktan yardım alınmıştır.osmanlı devletinin topladıgı vergilerin ankarada toplanmasına karar verilmiştir.insanlar yoksukluga gögüs germeyi ögrenmiştir.
3.soru cevabı: cesaretliliği, vatan severliliği, pes etmemesi, kararlı olması
4.sorunun cevabı: daha çok çalışmamız gerektiğini.pes etmememiz gerektiğini.
sayfa 36
sayın meclis üyeleri
bezı arkadaşlar yoksulluğumuzu bahane ederak memlekerlerime dönmek zorunda kaldı ve gitttiler.kimseyi zorla TBMM ye davet etmedim.herkes karrında özgürdür.ben kutsal davaya inanmış biri olarak gitmeyeceğim.inanaıyorumki yoksulluk bahane deyil tam tersi bizim çalışma azmimimizi artıracak bir unsur.isterseniz hepiniz gidiniz ben ve mustafa kemal ,askerler kalacağız.bir elimize türk bayrağını alır bir elimizede guru ve şerefi alır yola devam ederiz.tek kurşunumuz kalana dek vatanımızı savunuruz.umarım vatanımızı ülkemizi bu sorunlardan kurtaracağız..
sayfa 37
1.sorunun cevabı: Askerler halk atatürk
2.sorunun cevabı:bir isyandan çıktıkları için çoq üzüntülüler hüzünlüler oradaki kadın ise mustafa kemal'in konuşmalarından etkilenmiş ve hüzünlenmiştir.
3.sorunun cevabı:Mustafa Kemalin herşeye rağmen halkıyla ve kendisiyle gurur duyuyor , bayraga ve atatürk'e saygı duyuluyor.
4.sorunun cevabı: askerlere ve karşısındaki türk bayragına *** vermiştir.
5.sorunun cevabı: m kemal atatürk=Lider olması. bayraga saygı duyulması ve bayragımızın bagımsızlıgımızı simge etmesi
6.sorunun cevabı: orada duran kadın çünkü: kucagında çocuguyla beraber m kemal atatürk ü dinlemeye gelmiş olması
sayfa 38:
behçet bey: sevr antlaşmasının şartları çok ağırv e bu bizim yaşama hakkımızı resmen kısıtlamaktadır.
joseph friday: sevr antlaşması gerçekten ağır bir antlaşma ama gücünü göstermek için gayet ideal
kara fatma: sevr antlaşması halkın yaşama hakkını elinden alacak şekilde düzenlenmiş ve savunmamız etkisiz hale getirilmeye çalışılmış.
bozan ağa: sevr antlaşması ekonomiyi de etkiliyor.Savaştan yeni çıkmış osmanlı devleti bunu kaldıramaz.
44 SAYFA
SARIKAMIŞ
Sarıkamış Harekatı, her türlü imkansızlıklar içinde kırık bir ümidi gerçekleştirmeye yönelen ama sonu hazinle biten bir felakettir Sarıkamış/Beyaz Hüzün, tarihimizdeki bu hazin harekatın nasıl gerçekleştiğini anlatmak, askerimizin hem tabiatla, hem de Ruslarla olan mücadelelerini gözler önüne sermek ve Sarıkamış şehitlerinin hatırlanmasını sağlamak amacıyla kaleme almıştır Bu kitap; okurları tarihin acılarla dolu bir sayfasına, bütün olanaksızlıklara ve karakışa rağmen Osmanlı askerinin vatanını korumak için inançla ve azimle verdiği mücadeleye tanıklığa davet eden bir hüznün hikayesidir
1914-1915 sarıkamış harekatı bir dram degil kahramanlık destanıdır
CEVAPLARI
1 2006 Subat ayında İSMAİL BİLGİN
2 VARDIR;Çanakkale'ye gidenler,Gelibolu,Çanakkalenin isimsiz kahramanları, kurtulusa kosanlar
3
4 eserebir kahraman daha ilave etmek isteseydim MKemal Paşa olurdu
5 kurtulus Şavası,1 Dünya savası,trablusgarp vb
SAYFA 45
soru 1)cvp=Iinönü savaşından sonra yazılmıştır
soru 2)cvp=öyle görünüyor ki artık bagımsız olacagız
3)cvp=bau savaşın komutanı mustafa kemal paşadır
4)bahsedilen düşman yunanlılardır
5)cvp=biLmioRum yapamadım:s
6)cvp=bu savaştan sonra londro konferansı gerçekleşmiştir
7):S
8)cvp=düşmanın amacı batı anadoluyu hakimiyeti altına almaktıR yaRdımıımım dokuMduysa bi teşekkR yeteR:P
sayfa 46
1-Birinci kıta,birinci ve ikinci mısra
2-yurdumuzun tüten en son ocaga kadar bayrağın dalgalanması
3-senin için dökülen kanları helal olması için gül
4-birinci kıta, 3ve 4 üncü mısra
sayfa 47
Hamdullah Suphi , (d 1885 İstanbul, Osmanlı Devleti - ö 10 Haziran 1966 İstanbul, Türkiye), Çerkez asıllı Türk edebiyatçı, yazar, milletvekili, siyasetçi Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk dönemlerinde büyükelçilik görevinde de bulunmuştur
Kurtuluş Savaşı ve Cumhuriyet'in ilk yıllarında Meclis'te yaptığı coşkulu konuşmalarıyla tanınan siyaset adamı ve yazar Hamdullah Suphi Tanrıöver, Tanzimat Dönemi bilim ve siyaset adamlarından Abdüllatif Suphi Paşa'nın oğluydu Orta öğrenimini Mekteb-i Sultani'de (Galatasaray Lisesi) tamamladı ve meslek olarak öğretmenliği seçti Ayasofya Rüşdiyesi'nde hitabet ve Fransızca, Darülmuallimin'de edebiyat, Darülfünun'da Türk-İslam sanatı dersleri verdi İlk şiirini amcası Samipaşazade Sezai'nin Paris'te çıkardığı 'Şura-yı Ümmet' gazetesinde yayımladı (1902) 1909'da Fecr-i Ati topluluğuna katıldı 1911'de bu topluluktan ayrılarak Genç Kalemler çevresinde gelişen Milli Edebiyat Akımı'na bağlandı 1912'de milliyetçilik akımının İstanbul'daki merkezi olan Türk Ocağı'na girdi ve başkan oldu
İstanbul'daki işgalci güçlere karşı düzenlenen açık hava toplantılarında, daha sonra TBMM'de ve Kurtuluş Savaşı yıllarında hitabetin etkili örnekleri olarak gösterilen konuşmalar yaptı ve güçlü bir hatip olarak tanındıSon Osmanlı Meclis-i Mebusanı (1920) Antalya üyesi olarak seçilmiştir TBMM ilk döneminde Antalya, 1923'te İstanbul milletvekili olarak TBMM'de bulundu 1920 ve 1925 yıllarında iki kez Milli Eğitim Bakanı oldu 1927'de yeniden İstanbul milletvekili seçildi ve 1935'te Bükreş Büyükelçiliği'ne atandı ?te İçel ve 1946'da İstanbul milletvekili olarak yeniden Meclis'e girdi 1950 seçimlerinde Demokrat Parti (DP) listesinden bağımsız Manisa milletvekili, 1954'te yine DP'den İstanbul milletvekili seçildi 1957'de Hürriyet Partisi adayı olarak katıldığı seçimleri yitirdi ve 1966'da ölümüne kadar Türk Ocakları Merkez Heyeti'nin başkanlığını yürüttü
Kültür ve siyaset hayatının renkli simalarından ve coşkulu hatiplerinden biri olan Hamdullah Suphi Tanrıöver'in konuşmalarından seçmeler 'Dağ Yolu' (1928-1931), yazıları da 'Günebakan' (1929) isimli kitaplarda toplandı
Sayfa 48:
1 Mudanya kralı ordunun ihtiyaçlarını karşılamak için başkomutanlığın kendine verdiği yetkiyi kullanarak Tekalif-i Milliye emirlerini yaymıştır
2 Ordunun ihtiyaçlarını karşılamak için istemiştir
3Askerlerin ihtiyaçlarını, cephanenin ihtiyaçlarını karşılamak için bu malzemeleri istemiştir
4 [buraya anlamını bilmediklerinizi yazın]
Sayfa 49:
6 Askerlerimiz aç kalmaması için askeri yemek yapılır
7 Her an savaş çıkmasından korkuyorlar ve olası ihtimallere karşı bulunduruyorlar
8 Düşmanlara karşı kendi canını ortaya koyan askerlerimizden kalmıştır
9 ORDUMUZ BU USTALAR SAYESİNDE SİLAH ELDE ETMİŞVE TAMİR İŞLERİNİ YAPTIRMIŞ OLABİLİR
10 BAZI TAŞITLAR HAYVAN GÜCÜYLE ÇALIŞTIGI İÇİN HAYVANLARA AT KONULMUŞ OLABİLİR
11 BEN BU DÖNEMDE HALKA CEPHELERİN DURUMUNU ANLATIR KENDİ KENDİME YARDIM EDERDİM
sayfa 53
1mustafa kemal paşa yukarıdaki sözüyle telgrafı kazım-ı karabekire çekmiştir
2yukarıdaki sözüyle tekaluf-i miliyi anlatmıştır
3Atatürk'e TBMM görevi 1920 tarihinde verilmiştir
4sakarya savaşını vermiş olduğu emir ya istiklal ya ölüm emridir
5 bunu da sen yap yardım edebildiysem bi tşk etmen yeterli
Sayfa 54:
2.
15 Mayıs 1919’dan 9 Eylül 1922 tarihine kadar süren Kurtuluş Savaşı’nda cephede veya cephe gerisinde kahramanlık ve fedakarlık gösterenlere İstiklal Madalyası verilmiştir
20 Kasım 1920’den itibaren 1926 yılına kadar, milletvekili, kuvay-ı milliyeci, PTT memuru, mülk-i amir ve askerlerden oluşan toplam 6920 kişi TBMM tarafından İstiklal Madalyası ile ödüllendirilmiştir 1968’de 1005 sayılı yasanın (1 Mart 1968 tarihi itibariyle) kabulüne kadar geçen 47 yıl içinde 17557’si subay-astsubay ve 77704’ü erbaş ve er olmak üzere toplam 95261 kişiye “İstiklal Madalyası” verilmiştir
30 Ocak 1929 gün ve 3579 sayılı kanun gereğince; Kurtuluş Savaşı'nda milli orduda görev alan alay sancaklarına da birer İstiklal Madalyası verilmiştir
Türkiye'de ayrıca İstiklal Madalyası sahibi iki şehir bulunmaktadır Bunlar Kahramanmaraş ve İnebolu'dur
Kahramanmaraş, 21 Ocak 1920 – 11 Şubat 1920 arasında kurtuluş mücadelesi vererek şehri Fransız işgalinden kurtaran halkın kahramanlığı nedeniyle 5 Nisan 1925’te kırmızı şeritli istiklal madalyası ile ödüllendirildi Kurtuluş Savaşı sonrasında Meclis’ten gelen şehirde Kurtuluş Savaşı’na katılanların bildirilmesi şeklindeki yazı üzerine toplanan şehrin ileri gelenlerinin “Maraş’ta Milli Mücadele’ye katılmayan tek bir fert bile yoktur” cevabı üzerine TBMM, madalyayı fertlere değil bütün şehir halkına verme kararı almıştır 1925’ten beri 12 Şubat’ta gerçekleşen törenlerde şehrin İstiklal Madalyası bayrağa törenle takılarak bu olay canlandırırlı
İnebolu ise 9 Nisan 1924 tarihli TBMM kararıyla İnebolulu kayıkçıların gayretleri ve başarıları nedeniyle beyaz şeritli istiklal madalyası ile ödüllendirilmiştir Madalya, İnebolu Belediyesi’nde muhafaza edilmektedir Her yıl 9 Haziran’da tören alanında istiklal madalyası ile birlikte verilen berat açılıp okunur
İstiklal Madalyası, madalya sahibinin ölümü üzerine; varsa erkek oğullarından en büyüğüne, erkek oğlu yoksa kız çocuklarından en büyüğüne, kız çocuğu da yoksa babasına, o da yoksa annesine, o da yoksa karısına miras yoluyla intikal eder
Sayfa 55
A4-2
B8-8-2-9
C5-4-2
Ç5-1-2-6
D1-2-4-c
E3-2-8
F3-1-8
61SAYFA: A)Bölümü
Soru 1-Esas olarak millete mevcut olduğundan,milleti oluşturan fertlerin herbirine değil,milletin bütününe ait olduğu ve parçalanamaz,bölünmez olduğundan
Soru 2-Millete ait olan egemenlik başkasına mâl edilemez,devredilemeyeceği ve geçerliliği yitirmemesi içinEğer iki kişilik olursa anlaşmazlık çıkar
Soru 3-Kişi egemenliği olursa halk ezilir ve burda saltanata benzetiliyorAma millet egemenliği olursa halk gayet demokratik bir şekilde yaşar
Soru 4-Bütünümüze hitap ettiği ve milli olduğu için parçalanamaz ve bölünemez
Soru 5-Teşkilatımızda milli güçleri etken ve milli iradenin egemen olması esas kabul edilmiştir
B)Bölümü
Saltanat:Kişi Egemenliği
Meşrutiyet:Kişi Egemenliği-Meclis-Seçim
Cumhuriyet:Meclis-Seçim-Partiler-Milli Egemenlik-Kişi Hak ve Özgürlüklerine saygı-Anayasa
8. sınıf, inkilap, tarihi, çalısma, kitabı, cevapları
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder