8. sınıf inkilap tarihi çalısma kitabı cevapları 62'den 117'ye kadar
8. sınıf inkilap tarihi çalısma kitabı cevapları 62'den 117'ye kadar
62. SAYFA: 1. BOŞLUK
Çünkü:Sevr antlaşmasında bağımsız ve özgür olmayan bir millet olarak ön plana çıkmamız bekleniyorFakat hiçbir millet bağımsız yaşamaya boyun eğemezTıpkı kürtlerin yaptığı gibi
2. BOŞLUK
Lozan antlaşmalarında sevrde olduğu gibi bir tepki altında bir tehdit altında değildiLozan antlaşmasında ülke topraklarımız dahil kazanılmıştır
63. SAYFA:
Kalkınma Planları:
1930 Göktürk'te modern türk donanması temaları alındı
Sanayi:
1927 Sanayi-i Teşvik Kanunları çıkarıldı
1934 Birinci Beş Yıllık Sanayi Planı uygulamaya koyuldu
1935 Modern Etkik Arama Enstitüsü kuruldu
Bankacılık:
1924 TC Ziraat Bankası kuruldu
Tarım:
1903 Ulusal Sesler Fabrikası açıldı
Savunma Sanayi:
1930 Ankara'da sanayi kongresi toplandı
64. SAYFA:
1TİK 'de alınan kararlar daha sonra ekonomi ile ilgili yapılacak çalışmalara temel teşkil etmiştir
2 Bir toplantı ile herkese tasarrufun önemi bildirilebilir ya da afişlerle
3 Bu size ait bir soru (:
4 İlk önce olur olmaz şeylere para harcamamak,Lüzumsuz ise söndür sözü ile ışıkları gece gündüz açık bırakmamak
5 Su, Petrol, Doğal gaz
6 Hem ülkemize hem geleceğimize katkı sağlamış oluruz
7 TASARRUF ET ÇOCUĞUNUN GELECEĞİ KURTULSUN (:
8 Gösteriler yapabilir veya daha iyi açıklamak için tiyatroya çevirilebilir
65. SAYFA: A)Bölümü
Ankara'nın başkent oluşunu etkileyen nedenler hep aynı yerde buluşmuşlar ve Ankara yönünde bir kuvvet oluşturmuşlardırKısaca;1)Ank ara'nın jeolojik stratejik ve coğrafi konumu2)Ankara'da oluşan Kuvay-i Milliye ruhu3)İstanbul'un siyasi ve toplumsal çevresine karşı duyulan güvensizlik
B)Bölümü
1 "tozlu ve sisli bir hava, yer yer toz hortumları havaya yükselip hava boğuklaşıyor
2 Bir gün gelecek şu çorak tarlalar, yeşil ağaçların çevrildiği villaların arasından uzanan yeşil sahalar asfaltlara dönüşecek Hem bunu hepimiz göreceğiz
3Türk'ün imkansızı imkan haline getirin kudretini Dünya'ya imkan haline getirmesi için
4 Türk milletinin tutum ve tasarrufu ile kurulmuştur
66. SAYFA
DEMOKRATİK CUMHURİYET
Cumhuriyet,halkın oyları ile seçtiği millet vekilleri ve onlardan oluşan hükümet tarafından yönetildiği bir yönetim şeklidir Bu sistemde insan haklarına saygı ve hukukun üstünlüğü esastır
Demokrasi ise, halkın egemenliğine dayanan bir yönetim şeklidir İnsan hak ve hürriyetlerine saygı duyulan, kişilerin din, vicdan ve ibadet özgürlüklerinin kanunlarla teminat altına alındığı, toplumun kendi yöneticilerini kendi oyları ile belirlediği bir sistemdir Demokraside siyasi ve hukuki eşitlik esastır
Cumhuriyetçilik fikri Avrupa’da aydınlanma ile birlikte güç kazanmaya başladı Bundan önce ise egemenlik papa ile kral arasında paylaşılmıştı Halkın karar alma yetkisi veya siyasal bir katılımı kesinlikle yoktu
Tabi Avrupa bu duruma gelinceye kadar çok büyük bir bedel ödedi 1789 Fransız ihtilali ile Avrupa’da cumhuriyet fikri büyük bir çığ gibi büyüdü Halkta demokrasi fikri gelişmeye başladı Bunun yanında laiklikte Avrupa’da gelişmeye başladı Laiklik genel anlamda dinle devlet işlerinin bir birinden ayrılması olarak bilinirEsas anlamda ise din ve vicdan hürriyeti, din ve vicdan hürriyetinin güvencesidir
67. SAYFA: A)Bölümü
Tablodaki doldurulacak yerler:
a İnsanların çeşitli eğitim istemesi Örneğin Kürtlere ayrı çerkeslere ayrı vs
b Ordu siyasetten ayrılmalı çünkü askerlikle siyaseti birbirine karıştırıyorlar
cDinin bir parti gibi siyasetle karıştırılması
dTürkiye'nin hilafetlere karıştırılması
B)Bölümü
Eğitimin zaman kaybedilecek bir şey olmadığı için Atütürk bu sözü söylüyor
C)Bölümü
Bu kanunlar ortak olarak "Ülkeyi Kalkındırma" adına çıkarılmıştır
68. SAYFA: A) Bölümü
Soru 1:Milli egemenlik temeline dayanan ve özellikle cumhuritet yönetimne sahip olmasıyla ilgili sözü
Soru 2:Herkes aynı fikirde olmayabilir,onun için farklı yöneticiler gerekiyordu
Soru 3:Kendisine karşıt olmasını beklemiştirBu sayede ilerleme olur
Soru 4:Ülkenin çok partili hayata tamamen geçtiğinin göstergesidir
B) Bölümü
Çok partili hayat demokrasiyle olurBu yüzden çok partili olmak gelişme cumhuriyet ve demokrasi için önemlidir
C) Bölümü
PARTİ ADI:Cumhuriyet halk fırkası
KURULUŞ TARİHİ:9 eylül 1923
PARTİ KURUCULARI:Mustafa Kemal Atatürk
PARTİ ADI:Terakki Perver Cumhuriyeti fırkası
KURULUŞ TARİHİ:17 kasım 1924
PARTİ KURUCULARI:Kazım Kar,Rauf Orbay,Ali Fuat
PARTİ ADI:Serbest Cumhuriyet Fırkası
KURULUŞ TARİHİ:12 Ağustos 1930
PARTİ KURUCULARI:Fathi Okyar
1)Terakki Perver Cumhuriyet fırkası partiye katılacak insanları daha dikkatli seçerdim
sayfa 69
a:inkilabı:din kurumlrının düzenlenmesi
gerekçesi:asıl özelliklerini kaybetmeleri
sonuçları:30kasım 1925
b:inkilabı:kıyafette değişiklik
gerekçesi:çağdaşlaşma
sonuçları:25 kasım 1925
c:inkilabı:takvim ve saat ölçüleri
gerekçesi:batı uygarlığı
sonuçları:26 aralık 1925
d :inkilabı:soyadı kanunu
gerekçesi:lakap sorunu
sonuçları:21 haziran 1934
e:inkilabı:kadının türk toplumundaki yeri
gerekçesi:kadınların ezikliği
sonuçları:3 nisan 1930
f:inkilabı:sağlık hizmetleri
gerekçesi:sağlık ve sosyal yardım bakanlığı
sonuçları:2 mayıs 1920
en aşağıdaki sorunun cevabı da :çağdaşlaşmaya dogru giden adımlar...
sayfa 70 cevapları
1.soru cevabı=> Cumhuriyet halk fırkası
2.soru cevabı=> Nedini sudur=> Biz hilafeti yeniden isteriz.biz yeni kanunlar istemeyiz.bize mecelli yeterlidir.medreseler,tekkeler ,şeyhler,müritler biz sizi koruyac**ız.çünkü mustafa kemalın partisi hilafeti kaldırdı. bunlar kıskırtmanın nedenleri olmustur.
3.sorunun cevabı=> Mustafa kemalın hilafeti kaldırmasını.Yeni partinin kullanıldıqı sloganın gerici haykırışlarla dolu olmasını savunuyorlar...
4.sorunun cevabı=> Hükümet ve meclis tedbirler almayı gerekli görmesi ,takrir-i sükun kanunununçıkması,istiklal mahkemelerini kurması v.s
5.sorunun cevabı=> Zararlı partiler, hilafeti yeniden isteyenler, yeni kanunları istemeyenler, hilafeti kaldıranlar qibi önlemler...
6.sorunun cevabı=> Terakkiperver cumhuriyet fırkası denilen zaralı siyasi kurulusun kapanması.İstiklalin mahkemelerini kurması v.s
7.sorunun cevabı=> Nutuk büyük bir kaynak kitaptır.çünkü ütün önemli şeylerin bir arada olmasını istedigi için mustafa kemal bir araya toplamıstır...
8.sorunu cevabı=> Cumhuriyetçi ve yenilikçi olduklarını zannettirmek isteyenlerin yine bu bayrakla ortaya atılmalarını çözememiştir...
9.sorunun cevabı=> Terakkiperver cumhuriyet partisi zararlı siyasi kuruluşudur.bunun için kapatılması esas olmuştur...
Sayfa 71.
A BÖLÜMÜ:
Y
D
Y
Y
D
D
D
Y
D
Y
D
Y
D
B BÖLÜMÜ:
1926 öncesi
*osmanlı devleti kapitülasyonlar nedeniyle kabotaj hakkına sahip değildi
*türk limanları arasında yolcu ve yük taşıma işi yabancı gemilerce yapılıyordu
*deniz ulaşımının büyük bir bölümü ile önemli limanların işletilmesi yabancıların elindeydi.
1926 sonrası
*denizlerimizde de bağımsızlığı sağlamak milli ekonomi ilkesi doğrultusunda bir adım atıldı
*kabotaj kanunu ile türk denizleri ve limanlarında işletmecilik ve taşımacılık hakkı sadece türk devletine ve türk vatandaşlarına verildi.
72. sayfa
Suikast girişiminden sonra benim ve arkadaşlarımın nasıl bir tepki verdiğimizi merak ettiğinizi biliyorum.Ben bu suikastı kendime değil benim getirdiğim inkılaplara karşı olduğunu düşünüyorum.İki üç kişi inkılaplarımı kendilerine yediremediği için bu suikastle beni öldürüp inkılapları da ortadan kaldıracaklarına inanıyorlardı ama düşündükleri olmadı.Ben olduğum zaman ve öldükten sonra da hiçkimse benim getirdiğim inkılaplara karşı gelemeyecektir!!
izmir suikastı olan yer
olumsuz gerçekleşmiştir tabi ki
73.Sayfa
1) Çünkü nutuk evrimleşmiş bir kitaptır.
2)İleri görüşlülük özelliği ortaya çıkmıştır.
3)Halkın o dönemde hangi zorluklar çektiğini
4)Gelecekteki nesillerin geçmişlerini bilmesi amaçıyla yazılmıştır.
5)Nutuk 3 bölümden oluşmaktadır.Cumhuriyet öncesi ,Cumhuriyet sonrası ve ilerdekiler olmak üzere.Nutuk o dönemlerde türkülüğün ve savaşların ne kadar zor şartlarda gerçekleştiğini belirtmek istemiştir.
6)Türk halkının fedakarlıklarıyla ilgili iki üç şet karalardım
sayfa 74
1:eğitimi çok önemli olduğu için herşeyden önce görmüştür
2:eğer bir insanın eğitimi iyi olursa milleti ede iyi olur gerek zeka ile gerekte milletin kurtuluşu için eğitim şarttır
3:memleket sevgisini bağımsızlığı ve düşünmeyi bizlere öğreten okuldur bu yüzden memleket sevgisi için eğitim mutlaka şarttır
1: okul ve öğrenci sayısı giderek artmıştır öğrenci arttığı için okul sayısıda artmıştır
2:eğitimde öğrenciler için gerekli olan teknolojik,bilimsel alanlar geliştirilmiştir.çünkü öğrenciler için bu alanların geliştirilmesi öngörülmektedir...
sayfa 75
1.türk çoçuğu geçmişini bilerek hareket etmelidir ancak bu şekilde atalarını tanıyacaktır
2.projeler: Başlangıçtan Günümüze Türk Dünyası Tarihi Projesi
Türkiye'nin Sosyal ve Kültürel Tarihi Projesi
Yurtdışındaki Tarihî Türk Eserlerinin Tespiti Projesi
bilimsel toplantılar:1909 adana olayları sempozyum
1909 adana olayları paneli vb
yeni çıkan yayınlar:çengiz name kaariye camii eski hara manastırı vb..
sayfa 76
1:çünkü bir milletin medeni seviyesi ancak o milletin duyduğu heyecanın güzelliği ile ölçülür.bu medeni insana bundan dolayı anıt dikilmesi istenmiştir.
2:türk gencinin anıt dikilmesine karşı tepkisi gayet olumludur.çünkü kubilay milleti için kendi canını feda etmiştir
1:yani geçmişteki insanlarımızın canla başla gelecek nesilleri kurtarabilmek için savaşmışlardır.bizlerde bize emanet edilen bu vatanı koruyacak bekçileriz
2:vatanı koruyanları her zaman yaşatacak olan bizler;
milletimizi her an koruyup bütün olumsuzluklara rağmen vatanımıza göğsümüzü siper edeceğiz...
sayfa 77
,iki yere fotoğraf yapıştırılacak
alt bölüm şöyle==cumhuriyetin ilk yıllarındaki şehir merkezimiz şimdiki şehir merkezimize göre birçok olumsuzluklar var.şimdiki şehir merkezimize bakıldığında teknoloji ilerlediği için birçok yollar köprüler yapıldı.teknolojik aletler gelişti.oysa o zamanda bunu gibi değişiklikler yoktu. o yıllarda hiç denilecek kadar azdı.işte ilk yıllardaki şehir merkez soru 2de hangi şehirdeyseniz orada varsa eğer atatürk anıtını araştıracaksınız
sayfa 78
1-Eğitime verdiği önemden dolayı
2-eğitimde üniversite insanların düzeyini attırırDevlete yardım artar
sayfa 80
1-Sürekli düşmüş yani ters orantılı
2-her yıl ilerlediğimizden dolayı
3-Çok kötü etkilenmiştir
sayfa 81
1-ilerigörüşlü,vatansever,mantık lı
2-Güçlülüğü,savaş azmi,vatanseverliği
sayfa 82
1- sanat, cumhuriyet dönemi zamanlar savaş olduğu için sanatla ilgilenen yoktu
sanat,günümüz:Sanat okulları,güzel sanatlar okulları açıldısanata önem verildi
spor,cumhuriyet dönemi:ülke bağımsızlık mücadelesiyle uğraştığı için sporla kimse ilgilenmiyordu
spor,günümüz: spor okulları çoğaldı,spora ilgi arttı,faaliyetler düzenlendi
2-Atatürk türkmilletini herzaman güçlü azimli kararlı zeki idari çevik vicdanı hür olmasını ister
3-çok zor ve kötü olurduinsanlarkendilerini ifade edemezlerdi
4-Sanat,adı ile kalırdı hiçbirgelişme olmazdı
sayfa 83
1- kadınlarımızı koruyan birkaç birlik tarafından
2- kadınlar çok önemlidironlara sevgi vermeliyiz şiddet değilkadın dövülmezkadın öpülür,sevilir:d
3-kadınlara şiddet uygulayan ahmaklara
4-kadınlarımıza önem verildiğini
sayfa 84
KADIN
Kadınlara değr vermeli
Onları dövmemeli
Kadınları korumalı
Korumayanları uyrmalı
***********
Savaş zamanlarında
Kim yardım etti orduya
Atatürk kadınlara
Değer verdi zamanında
Sayfa 86
1Okulun çok küçük olması,
Herkesin aynı oda içinde ders görmesi,
Geçim sıkıntısından dolayı okula gidilemediğini,
Eğitim hakkının kısıtlandığını anlatıyor
2Temiz bir ortamda eğitim görme hakkını dile getiriyor
3(bunu siz cevaplamalısınız)
4Kadınların yetiştireceği fedakar ilerlemiş çocuklarla geleceğin parlak olacağını düşündüğü için
sayFa 87:
1)eski çağdaşlık denilen şeyh sait birliklerinin hilafeti geri döndrmek istedikleri şeyler ve de MUSTAFA KEMAL ATATÜRKÜN bize sagladığı çagdaşlıklar
2)sözleşmeler yürürlüğe girmişdir
Sayfa 88
1Kadınların bu işlerle uğraşmış olması yeni nesle de ümit vererek geleceği aydınlatmaktadır
2Erkekler kadar kendilerinin de siyaset hakkı olduğunun kavranmasında ilerleme olduğunun göstergesidir
sayfa 94
atatürkçülük nitelikleri:
*akılcı ve bilimci
*laik
*eşit hakçı
atatürkçülük amaçları:
*ülke bütünlüğünün korunmasını sağlamak
*çağdaş uygarlık seviyesine ulaşmak
*tüm insanlığın barış ve huzur içinde yaşamasını sağlamak
atatürkçülük ilkeleri:
*cumhuriyetçilik
*milliyetçilik
*halkçılık
*devletçilik
*laiklik
*inkılapçılık
atatürk ilkeleri amaçları:
*türk insanını atılgan, barışçı yapmak
*türk milletinin hak ettiği yeri almasını sağlamak
atatürk ilkeleri temel esasları:
*vatan sevgisi
*milli dil
*milli tarih bilinci
atatürk ilkeleri ortak özellikleri:
*atatürkçü düşünme sistemini meydana getirmişlerdir.
*ilkeler akla ve mantığa uygundur.
*taklitçilik yoktur.
sayfa 95
ben kendi yorumuma göre çizdimbir ay ve yıldız kullan sayfanın ortasına altınada şu sözü yaz "Bayrakları bayrak yapan üstündeki kan-
dırToprak, eğer uğrunda ölen varsa vatandırsözünü yazve bir bayrak şekli çizerek dalgalandırsayfanın köşelerine çeşitli gül ve papatyalar yapabilirsinİstersen bu dediklerimi yap istersen yapma arkadaşımsana kalmış
Sayfa 96
türk düşünürler
tevfik fikret,namık kemal,ziya gökalp
fikirleri
tevfik fikret=>vatan ve millet sevgisi,namık kemal=>vatan sevgisi,ziya gökalp=>türkçülük
yabancı düşünürler
voltaire=>özgürlük ve insan hakları,jjrousseau=>insan hakları-demokrasi-özgürlük
sayfa 98 cevapları
1-çağdas bir cumhuriyete sahip olmak için topluma nasıl uyum sağlamamız gerektiğini bilmeliyiz
2-demokrasi olmadan cumhuriyet olmaz ve ikisi birbirini bütünler
3-türk milleti ve ordusunun birlik ve beraberlik içinde kararlı olması
4-milletin eğilim ve ihtiyaclarını buldu ve öğrendi.milletin refah seviyesini yukselttı.
5-türk milletinne güvenmesi
6-fikirleri his haline getirmek,demokrasiyi anlatmak ve açıklamak,cumhuriyeti ve gereklerini anlatmak
sayfa 99 cevapları
siyaset cumhuriyet öncesi=ülkeyi sadece tek bir kişi yönetiyordu
siyaset cumhuriyet sonrası=egemenlik millete verildi
ekonomi cumhuriyet öncesi=denizler baska devletlerin sömürüsü altındaydı
ekonomi cumhuriyet sonrası=denizlerde tam egemenlik saglandı
hukuk cumhuriyet öncesi=kadınlar haklara sahip değildiler
hukuk cumhuriyet sonrası=medeni kanunla kadınlara birçok haklar verildi
eğitim cumhuriyet öncesi=sadece erkekler okula gidiyorlardı
eğitim cumhuriyet sonrası=karma eğitime gecilerek kız-erkek aynı sınıfta eğitim görmeye basladı
günlük hayat cumhuriyet öncesi=önemli ve resmi işlemlerde isimler karısıyordu
günlük hayat cumhuriyet sonrası=soyadı kanunuyla bu karışıklık giderildi
Sayfa 100
1) Yaşama Hakkı - Seçme ve seçilme hakkı - çocuk hakları
2) Gençlerin milliyetçiliği benimseyerek büyümeleri gerektiği , bunun sebebininde onların yarının yetişkin bireyleri olacağını anlatıyor
3)Sırayla
Yasalarla haklarım güvence altındadır Örneğin; Çocuk Hakları
Kişi hak ve hürriyetlerim güvence altındadır Örneğin;Okula gitmek
Verdiğim kararlarda kimseye hesap vermek zorunda değilim
İstediğim ülkeye, bölgeye yerleşebilirim , seyahat edebilirim
Hangi dinden olduğumu rahatça söyleyebiliyorum
Görüş ve fikirlerimi rahatça belirtiyorum
İstediğim bilim dalıyla ilgilenebiliyorum
Okula gidiyorum
İstemediğim söyleşmeleri imzalamam
Hak ve hürriyetlerim güvence altında olmadığında gerekli yerlere bu durumu bildiririmÖrneğin;Aldığım top patlak ve aldığım yer bu topu değiştirmiyorsa dilekçe yazarım
4)Başkalarının hak ve özgürlüklerinin sınırlarına girdiğim zaman
5)İnsanları eşit kılmaz
sayfa 101 cvpları
kişi hak ve ödevleri
haklar
yaşama,düşünme ve ifade,özel hayatın gizliliği,kişi dokunulmazlığı,seyehat ve yerleşme
ödevler
askerlik yapma,kanunlara uyma
sosyal ve ekonomik hak ve ödevler
haklar
konut dokunulmazlığı,öalışma,eğitim, saglık,grev yapma,sendika kurma
ödevler
vergi erme,kanunlara uyma
siyasi haklar ve ödevler
haklar
secme ve secilme,dilekçe
ödevler
oy kullanma,kanunlara uyma
sayfa 102 cevapları veriyorum:
Madde 17 - Herkes, yasama, maddî ve manevî varlığını koruma ve geliştirme hakkına sahiptir
Tıbbî zorunluluklar ve kanunda yazılı haller dışında, kişinin vücut bütünlüğüne dokunulamaz, rızası olmadan bilimsel ve tıbbî deneylere tâbi tutulamaz
Kimseye işkence ve eziyet yapılamaz; kimse insan haysiyetiyle bağdaşmayan bir cezaya veya muameleye tâbi tutulamaz
Madde 20 - Herkes, özel hayatına ve aile hayatına saygı gösterilmesini isteme hakkına sahiptirÖzel hayatın ve aile hayatının gizliliğine dokunulamaz
Adli soruşturma ve kovuşturmanın gerektirdiği istisnalar saklıdır
Kanunun açıkça gösterdiği hallerde, usulüne göre verilmiş hakim kararı olmadıkça; geçikmesinde sakınca bulunan hallerde de kanunla yetkili kılınan merciin emri bulunmadıkça, kimsenin üstü, özel kağıtları ve eşyası aranamaz ve bunlara el konulamaz
Madde 22 - Herkes, haberleşme hürriyetine sahiptirHaberleşmenin gizliliği esasdır
Kanunun açıkça gösterdiği hallerde, usulüne göre verilmiş hakim kararı olmadikça; gecikmesinde sakınca bulunan hallerde de kanunla yetkili kılınan merciin emri bulunmadıkça; haberleşme engellenemez ve gizliliğe dokunulamaz
İstisnaların uygulanacagı kamu kurum ve kuruluşları kanunda belirtilir
Madde 23 - Herkes, yerleşme ve seyahat hürriyetine sahiptir
Yerleşme hürriyeti, suç işlemesini önlemek, sosyal ve ekonomik gelişmeyi sağlamak, sağlıklı ve düzenli kentleşmeyi gerçekleştirmek ve kamu mallarını korumak;
Seyahat hürriyeti, suç soruşturma ve kovuşturması sebebiyle ve suç işlenmesini önlemek; Amaçlarıyla kanunla sınırlanabilir
Vatandaşın yurt dışına çıkma hürriyeti, ülkenin ekonomik durumu, vatandaşlık ödevi ada ceza soruşturması veya kovuşturması sebebiyle sınırlanabilir
Vatandaş sınırdışı edilemez ve yurda girme hakkından yoksun bırakılamaz
Madde 24- Herkes, vicdan, dini inanç ve kanaat hürriyetine sahiptir
Din ve ahlak eğitim ve öğretimi devletin gözetim ve denetimi altında yapılır Din kültürü ve ahlak öğretimi ilk ve ortaöğretim kurumlarında okutulan zorunlu dersler arasında yer alır Bunun dışındaki din eğitim ve öğretimi ancak, kişilerin kendi isteğine, küçüklerinde kanuni temsilcisinin talebine bağlıdır
Madde 27 - Herkes, bilim ve sanatı serbestçe öğrenme ve öğretme, açıklama, yayma ve bu alanlarda her türlü arastırma hakkına sahiptir
Yayma hakkı, Anayasanın 1 inci, 2 inci ve 3 üncü maddeleri hükümlerinin değistirilmesini saglamak amaciyla kullanılamaz
Bu madde hükme yabancı yayınların ülkeye girmesi ve dağıtımının kanunla düzenlenmesine engel değildir
Madde 33 - Herkes, önceden izin almaksizin dernek kurma hakkına sahiptir
Dernek kurabilmek için kanunun gösterdiği bilgi ve belgelerin, kanunda belirtilen yetkili mercie verilmesi yeterlidir Bu bilgi ve belgelerin kanuna aykırılığının tesbiti halinde yetkili merci, derneğin faaliyetinin durdurulması veya kapatılması için mahkemeye başvurur
Hiç kimse bir derneğe üye olmaya ve dernekte üye kalmaya zorlanamaz Dernek kurma hürriyetinin kullanılmasında uygulanacak şekil, şart ve usuller kanunda gösterilir
Madde 36 - Herkes, meşru vasıta ve yollardan faydalanmak süretiyle yargı mercileri önünde davacı veya davalı olarak iddia ve savunma hakkına sahiptir
Hiçbir mahkeme, görev ve yetkisi içindeki davaya bakmaktan kaçınamaz
Madde 42 - Kimse, eğitim ve öğretim haklarından yoksun bırakılamaz
Öğrenim hakkının kapsamı kanunla tespit edilir ve düzenlenir
Madde 48 - Herkes, dilediği alanda çalışma ve sözleşme hürriyetlerine sahiptir Özel teşebbüsler kurmak serbesttir
Devlet, özel teşebbüslerin milli ekonominin gereklerine ve sosyal amaçlara uygun yürümesini, güvenlik ve kararlılık içinde çalışmasını sağlayacak tedbirleri alır
Madde 49 - Çalışma, herkesin hakkı ve ödevidir
Devlet, çalışanların hayat seviyesini yükseltmek, çalışma hayatını geliştirmek için çalışanları korumak, çalışmayı desteklemek ve işsizliği önlemeye elverişli ekonomik bir ortam yaratmak için gerekli tedbirleri alır
sayfa 105
1cevabı:milli mücadele döneminde türk millrtinin yoksullularla mücadele etmiştir
2cevab:Mustafa Kemal Atatürk, Milli Mücadele dönemide milli birlik ve beraberliği sağlamak için
3cevabı:bir ülkede milli birlik ve beraberliğin sağlanamamış olması o ülkede dayanışmanın olmadığına demokrasinin yapılmaması gibi sorunlara yol açar
sayfa 106
Milliyetcilik İlkesi;
Ataturk Ilkeleri arasinda son derece onemli bir ilke olan milliyetcilik, akilcilik, gercekcilik, bariscilik ve cumhuriyetcilik ilkeleriyle butunlesen ve bu ilkelerle celisen yorumlara kapali bir ilkedir
Slogan;
milliyetçi olmayan bir devlet yok olmaya mahkumdur
devleti devlet yapan milliyetçiliğidir
Milli Birlik ve Beraberlik;
“Millî birlik ve beraberlik”, Türk İnkılâbının temel ilkelerinden biridir Milliyetçilikle, millî egemenlikle ve millî bağımsızlıkla çok yakından ilgilidir
Atatürklün toplayıcı ve birleştirici, kaynaştırıcı milliyetçilik anlayışı, millî birlik ve beraberlik olarak ifadesini bulur
Slogan bulamadım
“Bir yurdun en değerli varlığı, yurttaşlar arasında millî birlik, iyi geçinme ve çalışkanlık duygu ve kabiliyetlerinin olgunluğudur Millet varlığını korumak için bütün yurttaşların canlarını ve her şeylerini derhal ortaya koymaya karar vermiş olmaları, bir milletin en yenilmez silâhı ve korunma vasıtasıdır Bu sebeple, Türk milletinin idaresinde ve korunmasında, millî birlik, millî duygu, millî kültür en yüksekte göz diktiğimiz idealdir”
atatürk'ün yukarıdaki sözünden yola çıkarak günümüzde milli birlik ve beraberliğin önemini açıklayınız (arkadaslar bu soruyu kendım yazdım cunku yapamadım yapan varsa yardımcı olabılır mı)
sayfa 107 cvpları
1soru
a-1-7-romen rakamıyla bir
2soru
d-4-romen rakamıyla iki
3soru
b-2-3-6-romen rakamıyla altı
4soru
b-2-3-romen rakamıyla altı
5soru
2-3-4-6-9-romen rakamıyla iki,dört,altı
6soru
c-12-8-romen rakamıyla beş
SAYFA 109
1. bolum:
1 = inkılap= kavramların hepsi
2= din ve vicdan hürriyeti= tekke ve zaviyelerin kapatılması.
3= çağdaşlık= kılık kıyafet, türk medeni kanunu,tevhid - i tedrisat , tekke ve zaviyeler...
4= akılcılık ve bilimsellik= tekke ve zaviyelerin kapatılması, tevhid i tedrisat kanunu...
2. bolum:
eşitlik= kadınların da oy kullanması. evlenme boşanma hakkına sahip olmaları vs.. gibi.
din ve vicdan özgürlüğü= belki örnek sayılmaz ama dinde zorlama yoktur. herkes istediği dini seçmekte özgürdür.
çağdaşlık= günümüzde medreseler kapatılıp çağdaş eğitim veren okullar açılmıştor. şapka, kılık kıyafet kanunu vb. kanunlar çıkarılmıştır.
her alanda aklın ve bilimin üstünlüğü= bilim adamlarının çalışmalarına önem verilmiştir. çağdaşlaşmada akıl ve bilim ön planda tutulmuştur. vs.
sayfa 116
cumhuriyetçilik=demokrasinin gelmesi
milliyetçilik=milli birlik ve beraberlik
halkçılık=üstünlük ortadan kalkmıstır esitlik saglanmıstır
devletcilik=ekonomik,sosyal ve kültürel degerlerin devlet eli ile yapılması
laiklik=din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılması
inkılapçılık=çağdaşlaşma
8. sınıf, inkilap, tarihi, çalısma, kitabı, cevapları 62'den, 117'ye kadar
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
1 yorum:
çok yardımcı oldu ama bidahakine 108.inci sayfayı koyarsanız çok sevinicem
Yorum Gönder